Tuesday 22 November 2011

JURUS JANJI NABI NUH AS

Salam pembaca yang budiman,

KES 1:   Saya mendapat panggilan telefon dari seorang ustaz yang merupakan sahabat saya dari Tanjung Malim. Sahabat saya ni meminta saya untuk membantu satu pasangan yang berada di  Negeri Sembilan. "Saya kat Shah Alam, insyaAllah saya cuba usahakan.", kata saya ketika dalam perbualan telefon. Seorang bayi tujuh bulan  menangis dan merengek berhari-hari, TAK MAHU MENYUSU..berpunca daripada menghadiri satu sesi rawatan pada keluarganya. Setelah itu bayi pasangan tersebut menangis dan merengek tak henti-henti. Pasangan itu menelefon saya, sambil kedengaran tangisan bayi tersebut. Saya meminta mereka membaca ayat-ayat tertentu dan merenjis rumah sambil melaungkan azan. Tiba-tiba bayi tersebut berkelakuan pelik, dia bangun sambil meludah wajah ibunya. Bayangkan bagaimana mungkin bayi biasa berumur enam (6) bulan mampu bertindak demikian rupa. Melihat keadaan 'genting' begitu, ibu saudara bayi tersebut bangun untuk berwuduk, tapi bayi tersebut meludah pula k earah ibu saudaranya. Kemudian bayi tersebut menangis dan menjerit dengan lebih nyaring. Mereka menelefon saya dan menceritakan keadaan demikian. 'Melawan nampak,boleh tahan gangguan ni', hihihi... Biasanya kalau gangguan sebegini, buat camtu dah ok. Takpelah, ALLAHU AKBAR!!!

Saya minta didekatkan telefon pada telinga baby tu, saya nak kecek skit, doa nabi nuh as dan beberapa kalimat zikir digabungkan TERAPI NAFAS. Yang peliknya, pada mulanya kedengaran tangisannya makin kuat, tiba-tiba suaranya seolah-olah  hilang, tapi ada terdengar suara gharib (bicara jin yang tak difahami), habis dibaca bayi terus lemah dan berhenti nangis, baru KO ORANG INGAT BALIK JANJI APA KORANG DENGAN NABI NUH... hehe ALLAHU AKBAR!!!

Alhamdulillah, bayi tersebut sudah dapat menyusu. Tapi, tiba-tiba pulak... (bersambung daa...sori..) Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment